22.6.11

Umut Eker on Chase The Glaze

Umut Eker;1983 doğumlu,tasarımcı,model ve (o en çok böyle anılmak istiyor)stil danışmanı.Tıpkı yakın arkadaşı Didem Soydan gibi o da Diesel mağazasında çalışırken keşfedilmiş ve bana kalırsa çok da iyi olmuş!   
Moda sektörüne denim tasarlayarak başladığında bir yandan da dergilerin moda çekimlerinde styling yapmaktaymış. Akabinde modelliği de kariyerinde eklemiş ve tataam! Umut Eker,modern zamanın beyaz atlı prens’i olmuş.Prensler mütevazidir;mazbut Cinderella’ya gönlünü kaptıranını mı dersiniz,bir cadının elinde tutsak olmuş başa bela Rapunzel’den kopamayanını mı dersiniz..e bizimki modern zaman prensi dedik,onun mütevaziliği sosyal ağlarda ve günlük hayatta sevenleriyle iletişime geçmekten en ufak bir endişe bile duymaması.Onu çekici yapan şeyler listesi yapsak bu özelliğinden de rahat bir madde çıkar ha? :)

-Her baba gibi sizin babanız da sizden kendi mesleğini -finansçılığı- devam ettirmenizi beklemiş.Siz ilgi alanlarınızı ne zaman keşfettiniz? Ne zaman “benden finansçı,’masa başı adamı’ falan olmaz” dediniz? 
Umut Eker:Bir özel bankada staj yapıyordum.Neredeyse 1 ay geçmişti,farkettim ki herşeyimle ben bu değildim ve bu hayatı istemiyordum..Hem yaşadığım hayat itibariyle hem de yanyana geldiğimizde diğer banka çalışanlarından farklıydım sanki.Fatura yatırmaya gelmiş bir rockstar gibi gözüküyordum(gülüyor).

-Modellik teklifleri almanızda dış görünüşünüz etkili..Peki hiç oyunculuk teklifi aldınız mı? Böyle bir teklif gelse cevabınız ne olurdu?
Umut Eker:Evet,modellik teklifleri aldım ve de yaptım.Oyunculukla ilgili de birçok teklif aldım.Hâlâ etrafımdaki insanların “nasıl ya sen neden bir sinema filminde oynamazsın” dedikleri oluyor :) Sanırım şu an yaptığım işe çok konsantre olmuş durumdayım;enerjim ve ruhum yaptığım işin içinde.Ama günün birinde kafamdaki gibi bir rol için teklif gelirse evet diyebilirim.

-Çok sevdiğiniz sevgiliniz Simay Bülbül’ü bir tasarımcı olarak da beğendiğinizi biliyoruz.Bir gün onla ortak bir marka ya da en azından bir koleksiyona imza atmak ister misiniz?
Umut Eker:Bilmem,hiç düşünmedim.Simay’la tarzımız çok benzer özellikler taşıyor.Sonuç olarak neredeyse aynı şeylerden besleniyoruz.Günün birinde neden olmasın.
-Diyelim ki böyle bir işe giriştiniz.Kendinizi ve sevgilinizi tanıdığınız kadarıyla bu koleksiyonun teması ne olur sizce?
Umut Eker:Hmm güzel soru.Simay’ın etnik duruşu ve benim endüstriyel bakış açımla birlikte ortaya oldukça avant-garde bir şeyler çıkacağından eminim.

-Tarzınız ve dış görünüşünüzle -deyim yerindeyse- arzulanan bir insansınız.Bazen “keşke bu kadar hoş olmasaydım da insanlar beni ilk önce içimle yargılasaydı” dediğiniz oluyor mu?
Umut Eker:Ben kendimi çok sıradan,normal biri gibi hissediyorum ve insanlara da oyle yaklaşıyorum aslında.Eksenimin dışındakiler beni tanımıyor;pek mütevazi ve alçak gönüllü biriyimdir,dolayısıyla hiç böyle dertlerim olmadı.Ama tabi ki bu tarz düşünüp sonra beni gerçek anlamda tanıyan insanlar çok şaşırıyorlar çünkü onlar;şımarık,kendini beğenmiş birini bekliyorlar :) Yakışıklı olmak umrumda bile değil aslen.İnsanlar beni yaptığım işlerle hatırlasın istiyorum.
-Bir ‘Umut Eker Röportajı’ klasiği olarak;dövmeleriniz kaç tane ve anlamları ne? :)
Umut Eker:Hiç saymadım ama vücudumun %75’i dövmeyle kaplı ve her birinin benim için özel anlamları var.

-Didem Soydan’a sizi sorduğumda “annem bile Umut’a ‘oğlum’ diye hitap eder” demişti.Şimdi de size Didem Soydan’ı sorayım,bana biraz onunla ilişkinizden bahseder misiniz?
Umut Eker:Didem benim çok eski arkadaşım,onunla çok özel anılarımız ve hikayelerimiz var. Haftada en az 3 defa bir araya gelir birbirimize olup bitenleri anlatırız.Hayatımda her ne oluyorsa Didem’in haberi vardır. Sanırım baya filmlerdeki gibi bir dostluğumuz var.Belki 20 yıl sonra yine bunu söylüyor olacağım.Didem Soydan,bir insanın tanıyabileceği en ilginç ve özel insanlardan biridir ve Türkiye’nin onu tanımasına sanırım çok az kaldı :)


-Hazır arkadaşlıklardan konu açılmışken;en iyi arkadaşımdır diyebileceğiniz biri var mı? Varsa neden o?
Umut Eker:En iyi arkadaşım Mehmet Turgut.Hem birlikte çok güzel işler yapıyoruz hem de çok iyi dostuz.Yaptığımız her işte çılgınca eğleniyoruz.Ayrıca Mehmet,ben,Gonca(Vuslateri) ve Simay tabir-i caizse muhteşem 4’lüyüz.Yan yana geldiğimizde ortalık karışıyor.

-Ayşe Arman’a verdiğiniz röportaj çok konuşuldu;”Seviştiğim kadınların sayısını söylersem  erkekler kendini kötü hisseder” demiştiniz.Bunu okuduktan sonra aklıma ilk önce şu soru geldi;Simay Bülbül’den önce hiç aşık olmuş muydunuz?
Umut Eker:Bu soru pas.
-Son olarak..Bilindiği üzere video ve albüm çalışmalarında arka plandaki isimlerden pek bahsedilmez.Ama ben eminim ki bu röportajı okuyanlar arasında,prodüksiyondan,styling’e ünlülerin kimlerle çalıştığından haberi olanlar vardır.Şimdi size sorayım,şu ana kadar kimler için styling yaptınız?
Umut Eker:Tarkan’la ‘Acımayacak’ klibi için,Ziynet Sali’yle ‘Bize Yeter’ klibi ve albümü için,Bengü’yle son videosu ‘Aşkım’ ve son albümü için,Zagaband’le albümleri için,Ogün Sanlısoy’la yine albüm ve klipleri için,son olarak da Beyazıt Öztürk ve Emre Altuğ’la çalışmışlığım var.

Kendisine çok çok teşekkür ediyorum.Bu arada söylemeden geçemeyeceğim ki Umut Eker,röportaj vermeme yeminini benim için bozmuş.Onur duydum  :)

Hiç yorum yok: